Lietuvos Dailininkų Sąjunga LietuviųEnglish

NAUJIENOS

2018-11-16

Klaipėdos akvarelininkų paroda „Vandens kelias“ atkeliauja į LDS būstinę Vilniuje

Paroda atidaroma lapkričio 21 d. 17 val.

Menotyrininkė Marina Motiejauskienė apie parodą:

 

Į akvarelininkų grupę „Vandens kelias“ susibūrė dešimt akvarelės technikai ištikimų dailininkų iš Klaipėdos. Juos vienija spalva, popierius ir vanduo. Menininkai seniai susipažino ir bendradarbiauja Tarptautiniuose pleneruose, kurie skiriami jų buvusios iniciatorės a. a. Renatės Lūšės atminimui. Šios žymios dailininkės iniciatyvos ir entuziazmo dėka daug metų buvo tęsiama Baltijos šalių dailininkų vasaros plenerų tradicija.


Nuo XIX a. vid. pleneras – tai kūryba vasarą gamtoje, prie jūros, mieste. Ir ne tik. Tai ir komandos būrimas, bendraminčių gyvenimas kūrybinėje erdvėje. Dailininkų grupė renkasi ne tik tapybos techniką ir vandens temą. Būdami kartu jie suranda vis naujų bendradarbiavimo formų: parodos bibliotekose, galerijose, performansai, išvykos, ekskursijos, tapyba miesto erdvėse kartu su miesto visuomene. Menininkai jau daug metų bendradarbiauja su Mažosios Lietuvos istorijos muziejumi, Klaipėdos Tautinių kultūrų centru, Klaipėdos miesto bibliotekomis. Akvarelininkai bendrauja ne tik vasaros pleneruose, bet kartu dalyvauja įvairiose parodose, mokymuose, seminaruose, rengiamuose Europoje. Todėl Dailininkų sąjungos skyriuje, Klaipėdoje, jie įkūrė Akvarelininkų sekciją. Tad jau galima kalbėti apie savotišką Klaipėdos akvarelininkų koloniją, kaip ir apie Barbizono mokyklą ar XX a. pradžios Nidos dailininkų koloniją.


Akvarelės technika parodoje sujungė skirtingų idėjų kūrinius. Istorinės ir kultūrinės atminties idėja labai svarbi Aurimui Anusui. Dailininko akvarelėse perteikiamos mintys apie žmogaus gyvenimą, jo palikimą ir greitai prabėgantį laiką. Jam būdingas „magiškojo realizmo“ metodas, kai tikroviški vaizdai prisipildo metaforiško turinio. L. Liaudanskaitės monochrominis konceptualus darbas („Šimtasiūlė“) atspindi sudėtingą žmogaus ir šalies istoriją, jos šiuolaikines interpretacijas.


Autorių darbuose susipynė gamtos ir miesto motyvai, filosofiniai pamąstymai apie pasaulį ir save. Svetlana Gorenko labai romantiškai interpretuoja vandens ir oro stichijas, juvelyriškai valdo spalvas ir atspalvius. Gintaro Koncevičiaus lyriškuose peizažuose miestas ir uostas lengvai tirpsta drėgnoje migloje. Virginijos Urbonavičienės paveiksluose vaizduojamas monumentalusis kontrastingų spalvų pajūrio pasaulis, potėpiai ir emocijos vis platesni, virtuoziškai panaudojama balto fono raiška ir potėpio galia. Vitalija Petraitytė pasinėrė į asociacijų ir pamąstymų erdvę: jos atvira liejimo technika impulsyvi, energinga ir atspindi dailininkės egzistencijos esmę.

 

Tatjanos Simanaitienės akvarelės yra sentimentalios ir skaidrios, lengvai perteikia impresionistinę nuotaiką, kartais primena šilko tapybą, kuriai dailininkė skiria daug dėmesio. Dalia Čistovaitė išsiskiria abstrakčiomis ir filosofinio pobūdžio kompozicijomis, žadinančiomis mūsų vaizduotę, taip pat stebina tyru ir vaikišku spalvų deriniu. Irina Novokreščionova lieja akvareles Lietuvoje ir Švedijoje. Kaune ji pristato ekspresija alsuojantį natiurmortą, prisotintą jos kūrybai būdingų sodrių spalvų.

 

Šių metų Klaipėdos Tarptautinio akvarelės plenero kuratorė Jolanta Vitkutė pakerėjo kompozicija, tapusia visos parodos pagrindiniu motyvu, – „Vandens kelias“. Ji vaizduoja vandenį apskritai (įvairiausių būsenų ir dimensijų): lietų ir rūką, upę ir jūrą, rasą ir debesį. Paveikslas traukia lankytojų akis santūriu detalių deriniu ir tampa parodos simboliu.


Klaipėdiečiai pasižymi labai skirtinga maniera, tapydami, liedami ir interpretuodami parodos tema – visi darbai puikiai atskleidžia autoriams būdingą plastinę kalbą, koloritą, savotišką akvarelės techniką. Parodoje matome daugiasluoksnę šiuolaikinės Klaipėdos akvarelės panoramą, kurioje daugialypė vandens stichijos idėja atsiskleidžia paveiksluose.

 

Paroda veiks iki gruodžio 12 d.

LDS būstinė (Vokiečių g. 4/2, Vilnius).
2018 11 21 - 12 12
 
Atgal